Logo
Despre noi

Cine suntem

Despre noi

Fan club oficial

Suntem un grup de prieteni care s-au strâns în jurul unei pasiuni comune: Borussia Dortmund. Totul a început timid și stângaci, undeva prin vara anului 2012. De la ideea unui blog dedicat echipei, lucrurile au devenit tot mai serioase pe măsură ce împătimiții de galben și negru au început să se adune în același loc.

Pasul decisiv în formarea unei comunități în adevăratul sens al cuvântului l-a avut crearea grupului de discuții și dezbateri pe Facebook, care a contribuit decisiv la ceea ce înseamnă fan clubul nostru astăzi. Au urmat, în mod firesc, întâlnirile la bere și s-a ajuns de la o rezervare inițială de două persoane, chiar și la una de 60.

Am devenit fan club oficial, după multă muncă, în anul 2015. Trei ani mai târziu, grupul va căpăta personalitate juridică și va fi recunoscut oficial de autorități.

Cifre

0
Membri cotizanți
0
Deplasări și Adunări Anuale
0
Acțiuni caritabile

Fan clubul se adresează tuturor fanilor adevărați ai Borussiei Dortmund din țara noastră. Pentru a vă înscrie, este necesar să ne vizitați la meciuri sau pe grupul de discuții de pe Facebook, acolo unde dezbatem zilnic actualitatea din jurul clubului.

Perioada de înscrieri în fan club este deschisă o singură dată pe an, de regulă pe tot parcursul lunii septembrie. După ce ne cunoaștem puțin, online sau offline, la bere și meci, veți completa un formular și veți achita cotizația anuală în valoare de 50 de lei.

Următoarea perioadă de înscrieri:
iulie – august 2021

Fan Clubul nostru probabil că nu ar fi existat dacă nu primea și ajutorul unor oameni și grupuri de oameni cu intenții dintre cele mai bune. Dorim să mulțumim public acelora care ne-au ajutat de-a lungul timpului, într-o formă sau alta. Ei sunt prietenii noștri.


Liverpool FC Romania

Au fost primii care ne-au încurajat și ne-au arătat drumul care trebuie parcurs. Ne-au susținut în momentele de început, fix când aveam mai mare nevoie. Au reprezentat și continuă să reprezinte un exemplu demn de urmat pentru noi, din toate punctele de vedere.


 Halftime Pub

Gabroveni 14, București. Acolo este casa noastră. Am fost primiți cu brațele deschise de la început și ni s-au creat toate condițiile pentru a ne desfășura în voie. Ne-au sprijinit când a fost cazul și ne-au tratat ireproșabil.


Cristi Petre

Comentator Eurosport și tobă de Germania. Ne știm din 2012, când a răspuns cu drag unui interviu pentru blogul nostru, iar de atunci am păstrat legătura. Ne-a ajutat enorm de la microfonul Eurosport, prin intermediul său comunitatea noastră ajungând la fanii BVB din țară. Un om de toată isprava și prieten adevărat.


Povestea BDR

Cronologie

Povestea BDR

Cum am făcut primii pași

  • borussia-ro.blogspot.ro
  • primii oameni
  • primele contacte

1 august 2012. Aceasta este data primului articol care a apărut pe blogul ”borussia-ro.blogspot.ro” și care s-a vrut a fi un fel de salutare în neant, pentru cei zero vizitatori. Acesta suna așa: ”Iată că a făcut ochi, în sfârşit (!!!), primul spaţiu virtual dedicat fanilor Borussiei Dortmund din România. Greu de realizat nu a fost, mai greu va fi de întreţinut şi menţinut, dar sunt sigur că ajutorul şi entuziasmul fanilor BVB este acelaşi peste tot şi nu putem da chix. Ne aşteaptă, sper eu, o frumoasă călătorie şi/sau iniţiere în ceea ce înseamnă Borussia Dortmund în fotbalul german şi mondial. Ştiri, avancronici şi cronici, filmuleţe, fotografii, întrebări, răspunsuri, toate pictate în galben şi negru şi servite aici. Vom trăi o frumoasă poveste cu bucurii şi dezamăgiri, succese şi eşecuri, zâmbete şi lacrimi. Important este să rămânem fideli clubului nostru şi să-l încurajăm ca şi cum am fi pe Westfalenstadion. Gata! Avem treabă!”   Destinul a făcut, poate, ca începuturile fan clubului nostru să se lege de unul dintre cele mai spectaculoase sezoane din istoria de peste un secol a clubului. Au urmat zeci de articole de analiză, de povestit, cronici și avancronici. Timid, primii vizitatori au început să apară prin toamnă. La fel de timid, au apărut și primele comentarii semnate de ”CiviK”, ”Razzz”, ”Dragoș Lăzărescu”, ”Mandula”, ”Vlad Pîrvu” ș.a. De la 2-3-4 comentarii mono- și bi- silabice, s-a ajuns relativ repede la zeci de analize (au existat și peste 100 de comentarii la unele articole), argumente și certuri întinse pe multe paragrafe. ”Derby”-ul se juca la fiecare text între CiviK și Razzz, ale căror dialoguri epice, argumentate pe sute și mii de rânduri au ținut, poate, blogul în viață. Un alt punct de cotitură l-a reprezentat un interviu postat pe blog, în care comentatorii Eurosport din acea perioadă, Cristi Petre, Emil Grădinescu și Ioan Viorel, au vorbit despre BVB și Bundesliga. Materialul, publicat de Crăciun în 2012, a atras un nou val de vizitatori.

Încet, lucrurile au început să se miște

  • schimb de mailuri
  • grupul de discuții de pe Facebook
  • poza cu mireasa

Anul 2013 a debutat cu un schimb de mailuri între Vlad, autorul blogului, și Dragoș, unul dintre cei mai activi comentatori și cel care a venit cu ideea creării unui grup de discuții pe Facebook, care urma să fie legat de blog, având în vedere construirea unei comunități de fani. Lucrurile s-au mișcat relativ repede, dar, în ciuda tuturor eforturilor depuse, în luna mai, la finala UCL, fanii BVB nu au fost mai mulți de doi. Meciul a fost văzut în Halftime, din Centrul Vechi al capitalei, la propunerea lui Dragoș, care știa că acolo urmăersc meciurile și fanii Liverpool din România. Iar la bar, bulucul de lume, majoritatea celor prezenți fiind fani LFC, a încurajat Borussia și ne-a felicitat pentru pasul făcut. Din acea seară, prima bere oficială a fan clubului nostru, stă mărturie și prima poză din scurta istorie a comunității noastre, făcută în fața barului, în compania câtorva băieți din fan clubul Liverpool și a unei... mirese.

Consolidarea grupului

  • din ce în ce mai mulți
  • prima deplasare de grup

În 2014, deja comunitatea strânsese în jurul ei câteva zeci de persoane. Apăruseră mai multe fețe noi la meciuri, iar ieșirile la bere au început să devină obicei serios. Punctul culminant al anului 2014 a fost reprezentat, fără doar și poate, de organizarea primei deplasări pe Westfalenstadion. Sigur, contextul nu era cel mai fericit, echipa traversând o criză de formă aproape fără precedent, dar nici că ne-a apăsat acest lucru prea tare. Omul căruia trebuie să îi mulțumim pentru acea primă vizită la Dortmund este Mario Omescu, membru al fan clubului, înfocat după BVB și statistică. Timișoreanul Mario concepea la acea dată statistici elaborate după fiecare etapă de campionat, pe care le publicam pe blog. Într-o zi, și-a luat inima în dinți și le-a trimis chiar la club, lucru ce i-a determinat pe oficialii BVB să îl răsplătească cu rezervarea unor bilete pentru unul dintre meciurile Borussiei. Bănățean darnic, omul nostru a reușit să facă rost de 9 bilete și să le împartă cu noi. Meciul? BVB-HSV, un 0-1 de tristă amintire, care însă pentru noi a fost totul. Acea primă vizită a culminat cu vizita de la școala de fotbal a lui Marcel Răducanu, alături de care am stat la o halbă de bere și la povești despre BVB.

Am ieșit din București

  • Prima Adunare Anuală
  • Prima campanie umanitară
  • Primele contacte oficiale cu BVB

Pe cât de greu a fost anul 2015 pe plan sportiv și emoțional, pe atât de productiv s-a dovedit a fi pentru fan club. Sezonul foarte prost pe care l-a traversat echipa și plecarea lui Klopp au reușit, cumva, să adune și mai mulți fani BVB împreună. Astfel că, în primăvară, ne-am strâns câteva zeci de persoane la Brașov, la prima Adunare Anuală (AA) a fan clubului. Câteva luni mai târziu, după lungi insistențe, am reușit să ne facem auziți la Dortmund și să trimitem o primă listă cu membrii fan clubului, un regulament și un statut. Tot în 2015 am asistat cu gura căscată la meciul demonstrativ de la retragerea lui Dede, unde am trăit pe viu cea mai nebună atmosferă pe care o văzusem până atunci. Anul s-a încheiat cu încă o premieră: ”Forme diferite, valori comune” s-a numit prima noastră acțiune umanitară, organizată de ziua clubului, pe 19 decembrie, care s-a concentrat asupra unui caz social din cadrul clubului de rugby Aurora Băicoi.

Consolidarea grupului

  • Adunare Anuală no 2
  • a doua campanie umanitară

Anul 2016 a reprezentat un nou început pe plan sportiv pentru BVB. A fost un sezon fantastic, primul pentru Thomas Tuchel pe banca noastră, care ne-a dat aripi inclusiv nouă, celor de la multe sute de kilometri depărtare. Pentru fan club, anul 2016 se poate rezuma la cuvântul ”consolidare”. Am păstrat tradiția Adunărilor Naționale (tot la Brașov am fost și de data asta), am organizat a doua campanie umanitară și am mers pe Westfalenstadion (la minunatul 3-2 cu Werder Bremen) nu mai puțin de 25 de persoane, cu mult peste așteptările cele mai optimiste.

Prima campanie ”oficială” de înscrieri în fan club

  • pregătirea formelor legale
  • introducerea cardurilor de membru
  • 38 de oameni pe stadion
  • peste 60 la finala Cupei

Anul 2017 a fost, de departe, cel mai productiv de când am înființat fan clubul. În primăvară, 38 de persoane am luat cu asalt berăriile din Dortmund și scaunele stadionului, la meciul cu Ingolstadt. Apoi, finala Cupei a însemnat peste 60 de fani în Halftime din București (unii zic 64, alții 61... am numărat greu în acea seară, credeți-ne!). În toamnă, vreo 40 am fost la Cluj-Napoca, în cea de-a treia Adunare Anuală. Am organizat concursuri, am făcut încă o campanie umanitară, iar, dincolo de toate, am început demersurile legale pentru a înființa asociația de care avem nevoie. Aceste lucruri ne-au adus în centru atenției pentru presa sportivă, care s-a îngrămădit cu microfoane și reportofoane către noi (Pro TV de trei ori, Sport Total FM, România Liberă, Lead.ro...).

Cel mai frumos an de la înființare

  • Vizitați de Roman Weidenfeller
  • Întâlnire cu Carsten Cramer
  • Marcel Răducanu, membru de onoare

Cel de-al șaselea an de activitate ne-a luat cu totul pe nepregătite prin anvergura lui. În primăvara lui 2018, 40 de fani din România au mers la meciul cu Bayer Leverkusen, unul de referință în acel sezon, atât prin prisma scorului (4-0), cât și prin una dintre cele mai bune evoluții ale echipei din acel an. Dar nebunia din tribune de la acel meci nu a făcut decât să ne pregătească pentru meciul cu Leverkusen din toamna aceluiași an. Cu ocazia acestei deplasări, pe lângă experiența meciului în sine, fan clubul a realizat alte 3 mari lucruri:

  • reîntâlnirea cu Marcel Răducanu și acordarea titlului de membru onorific al fan clubului;
  • întâlnirea la o bere cu Carsten Cramer, directorul de marketing al BVB; un om extraordinar care ne-a oferit cel mai frumos cadou posibil la doar câteva minute după ce ne-am cunoscut:
  • stabilirea vizitei lui Roman Weidenfeller la București, în toamna aceluiași an.
În septembrie, cum era de așteptat, a avut loc cel mai mare și mai frumos eveniment al nostru. Adunarea Anuală din București a strâns 130 de fani veniți din toată țara pentru a-l cunoaște pe legendarul portar al Borussiei Dortmund. Cu Roman fix în mijlocul nostru, chiar și meciul a fost unul de poveste, BVB revenind la Leverkusen de la 0-2 pentru a se impune cu 4-2.

Încă 3 pași în față

  • Record de membri plătitori
  • Record de oameni în deplasare
  • Lansarea revistei fan-clubului

2019 a fost un alt an în care am reușit să ne autodepășim: record de membri plătitori (154), record de persoane în deplasare (48 pe Westfalen, cu Wolfsburg) și lansarea fanzinului ZERO NOUĂ, prima revistă tipărită românească dedicată unui club din afara țării.

Acțiuni

Cu ce ne ocupăm

Acțiuni

În presă

Pe unde ne-am văzut

În presă

2015

Sport Total FM

Povești de Suporteri

Alături de Liviu Drăghici, moderatorul emisiunii, am avut plăcerea de a vorbi despre începuturile noastre, despre planurile de viitor și despre Borussia Dortmund.

Gazeta Sporturilor

Sudtribune pe Gabroveni

În septembrie, cel mai important ziar de sport din România ne-a dedicat un amplu material, întins pe două pagini, în care am vorbit despre Borussia Dortmund și planurile de viitor ale fan clubului.

2016

The Yellow Wall Podcast

Ediţia cu numărul 134 a podcastului săptămânal de limbă engleză dedicat Borussiei Dortmund, publicată pe 13 aprilie 2016, a alocat 30 de minute fan clubului nostru, avându-l drept invitat pe Dragoş.

Sport Total FM

Povești de Suporteri

La cea de a doua vizită în studioul Sport Total FM, subiectul preferat a fost organizarea fan clubului nostru și acțiunile pe care acesta le organizează.

2017

Pro TV

Știrile Pro TV

Victoria de la Munchen, de pe terenul lui Bayern, care a asigurat calificarea Borussiei în finala Cupei Germaniei, a adus fan clubului nostru prima apariție în cadrul știrilor sportive de la Pro TV.

Sport Total FM

Povești de Suporteri

A treia apariție în cadrul emisiunii lui Liviu Drăghici a însemnat o discuție despre criza de rezultate în care s-a adâncit Borussia Dortmund și percepția fanilor asupra acestui lucru.

Pro TV

Știrile Pro TV

Adunarea Anuală de la Cluj-Napoca a fost un succes, iar, de data aceasta, Pro TV a trimis o echipă special pentru a relata din mijlocul nostru.

Lead.ro

Lead.ro, site-ul de sport pentru 2020, a publicat un jurnal de deplasare de la plimbarea pe care am făcut-o în primăvara anului 2017, la meciul cu Ingolstadt.

Pro TV

Știrile Pro TV

Victoria din finala Cupei Germaniei și bucuria din centrul vechi al capitalei au atras din nou atenția celui mai urmărit program de știri de la noi din țară.

România Liberă

Pasiune pentru echipele altora

Cotidianul național România Liberă a realizat un material dedicat fan cluburilor din România ale echipelor din străinătate, un fragment important fiind dedicat grupului nostru.

2018

Pro TV

Știrile Pro TV

Știrile sportive PRO TV au acoperit vizita lui Roman Weidenfeller la București, în cadrul principalului jurnal al zilei.

Telekom Sport

Euro Center

Telekom Sport a realizat materiale ample referitoare la vizita lui Roman Weidenfeller la București, atât în cadrul jurnalelor, cât și în cadrul emisiunilor în direct.

Digi Sport

Știrile Digi Sport

Digi Sport a difuzat timp de mai multe zile imagini de la Adunarea Anuală din 2018, care s-a desfășurat la București și care l-a avut invitat de onoare pe Roman Weidenfeller.

2019

Pro TV

Știrile Pro TV

Al doilea Roman din poarta Borussiei pe care fan-clubul nostru îl cunoaște în 9 luni! PRO TV a stat de vorbă cu portarul nostru.

2020

Mediafax

Fotbalul revine după două luni

Blog & Podcast

Ce publicăm

Blog & Podcast

Blog ”BVB09”

Blogul dedicat clubului și acțiunilor noastre conține o arhivă de sute de articole, publicate începând cu 2012. Aici apar ultimele noutăți privitoare la ceea ce facem, analize și editoriale.

Anunțuri

Vezi articole

Editoriale

Vezi articole

Reportaje

Vezi articole

Clubul

Vezi articole

Suporterii

Vezi articole

Orașul

Vezi articole

Echipa

Vezi articole

Matchday

Vezi articole

Full blog

Vezi articole

Podcast ”Zidul Galben”

Începând cu vara anului 2016, am început publicarea unui podcast dedicat celor mai fierbinți subiecte ce au în prim-plan acțiunile fan clubului nostru și noutățile privitoare la club.

Revista ”ZERO NOUĂ”

2019 a fost un alt an în care am reușit să ne autodepășim: record de membri plătitori (154), record de persoane în deplasare (48 pe Westfalen, cu Wolfsburg) și lansarea fanzinului ZERO NOUĂ, prima revistă tipărită românească dedicată unui club din afara țării.

Puteți citi primul număr AICI

Ghid deplasare

Ghid deplasare

Vizionarea unui meci pe Westfalenstadion, unul dintre cele mai spectaculoase stadioane din lume, care are o medie de spectatori de peste 80.000, reprezintă visul oricărui fan al fotbalului, să nu mai vorbim de un suporter înfocat de-al Borussiei. Acest ghid vine în întâmpinarea acelora care îşi doresc să ajungă la un meci la Dortmund, dar nu ştiu cum să procedeze.

Cel mai important lucru din toată povestea este biletul la meci. Este foarte complicat să prinzi un bilet pe cale oficială la meciurile Borussiei. Clubul are 55.000 de abonaţi şi peste 100.000 de membri plătitori, fapt ce face procurarea unuia dintre cele 25.000 de bilete scoase la vânzare să fie aproape imposibilă. Acestea se epuizează în câteva minute, iar pentru cineva din România este extrem de neplăcut să ştie ce şanse mici are să prindă unul.

Mai jos, îţi prezentăm modalităţile prin care poţi obţine bilete de intrare pe Westfalen:
site-ul oficial: în general, biletele sunt disponibile cu aproximativ o lună înaintea datei când este programat meciul; când recurgi la această variantă, trebuie să ştii că vei avea nevoie de nervi tari şi multă răbdare, pentru a verifica cât se poate de des dacă au apărut; dacă le prinzi disponibile pe site şi nu faci comanda pe loc, le pierzi;
Adrenalin Trip: acesta este un pachet turistic oferit de o agenţie în parteneriat cu clubul; preţul unui astfel de pachet porneşte de la 200 de euro şi include, pe lângă biletul la meci, două nopţi de cazare la un hotel din apropierea stadionului şi câteva suveniruri cu BVB; după cum ai ghicit deja, aceste pachete se dau şi ele foarte repede;
site-urile de anunţuri nemţeşti: de regulă, găseşti bilete la meciuri la preţuri ceva mai mari decât în mod normal, dar nu la nivelul Viagogo; merită încercat;
Viagogo: noi îl considerăm de evitat, pentru că, pe lângă preţul deja umflat al biletului, vei plăti şi alte comisioane care mai de care, care îţi vor sălta costul final la o valoare nedorită; dar dacă nu vrei să te complici şi îţi permiţi să mergi pe mâna acestui serviciu, este o alegere foarte bună;
agenţiile de turism: există mai multe agenţii de turism din străinătate care oferă pachete turistice ce includ bilete la meciurile Borussiei; trebuie să ai răbdare să le cauţi pe internet şi dare de mână;
bişniţarii de la stadion: dacă ajungi în ziua meciului devreme la stadion (cu 2-3-4 ore înainte de primul fluier), găseşti bilete chiar acolo, la preţuri care îndrăznim să spunem că nu sunt chiar nesimţite, comparându-le cu Viagogo, spre exemplu; depinde foarte mult şi importanţa meciului la care alegi să faci asta;

Referitor la costuri, preţul oficial al unui bilet de categorie medie se ridică undeva la 170-200 lei. Bineînţeles, acesta poate lua proporţii importante în cazul în care alegi Viagogo (400-500 lei) sau direct bişniţarii (350-400 lei).

Să ajungi la Dortmund nu este un lucru foarte complicat. Ai la dispoziţie o mulţime de variante: maşină personală, avion, tren sau autocar. În cele ce urmează ne vom referi la cea mai comodă dintre acestea: avionul.

În România, Wizz Air operează zboruri către Dortmund de pe aeroporturile din Otopeni, Cluj-Napoca, Sibiu, Timişoara şi Târgu-Mureş. Frecvenţa zborurilor este una ridicată, iar preţurile sunt accesibile. Pentru a cumpăra bilet de avion, trebuie să îţi faci un cont pe site-ul Wizz Air şi să urmezi paşii de acolo.

Preţul unui bilet de avion dus-întors depinde de mulţi factori. În primul rând, trebuie să îl procuri din timp, dar nu foarte din timp. ? Preţurile biletelor de avion au tendinţa de a cunoaşte un nivel minim cu 1-2 luni înaintea zborului, dar asta nu este o regulă bătută în cuie. Ideea este că nu trebuie lăsat pe ultima sută de metri, pentru că te pate costa o avere. Spre exemplu, un zbor dus-întors din Bucureşti, cu Wizz Discont Club inclus, te poate costa între 200-250 lei cu o lună şi jumătate înaintea zborului sau de la 700 lei în sus cu cel mult 2 săptămâni înainte.

Un truc care vă poate fi folositor îl reprezintă şi deplasarea prin Bruxelles. Zborurile în capitala Belgiei sunt extrem de ieftine în general, astfel că, fie şi adăugând două bilete de autocar în plus (cumparate de pe site-ul Rome2Rio) poţi ieşi mai ieftin decât în cazul unui zbor direct la Dortmund. Dar, ce-i drept, este mai obositor.

Trebuie spus din capul locului că, mai ales în week-end şi când joacă Borussia, cazarea este destul de piperată în Dortmund.

Există două variante principale prin care poţi rezolva cu dormitul: Booking.com şi Airbnb.com. Primul, este site-ul preferat de majoritatea turiştilor din lume. Oferă o mulţime de locuri de cazare, dar preţurile nu sunt tocmai mici. Pe Airbnb, te poţi caza la persoane private, care oferă acest serviciu. Site-ul este sigur, iar preţurile mult mai accesibile decât pe Booking.

Pe Booking.com, pentru o cameră dublă, situată într-un hotel din zona centrală a oraşului, poţi plăti de la 650 lei în sus pentru un sejur de două nopţi.

Când vine vorba de mâncare şi băutură, lucrurile devin mai greu de explicat. Cert este că, dacă vrei doar strictul necesar, nu îţi trebuie mult la tine. O bere în pub sau la restaurant este 4-5 euro, dar din supermarket cumperi bere cu mai puţin de 1 euro. La fel şi cu mâncarea. La un restaurant decent, plăteşti 10-12-15 euro pentru o porţie, dar dacă alegi supermarketurile mănânci foarte ieftin. Tot aşa şi la fast-food (este plin de fast-food-uri foarte bune în Dortmund!), unde turcii îţi oferă meniuri arhi-suficiente cu 4-5 euro.

Centrul oraşului nu este enorm, astfel încât să nu te poţi plimba în voie pe jos. De altfel, plimbatul pe jos, trăirea atmosferei din ziua meciului şi berile băute oriunde pe stradă (da, în Dortmund se bea bere oriunde, la orice oră, fără ca poliţiştii să îţi reproşeze asta; nu degeaba Dortmund a fost capitala berii în lume!) fac parte din atmosfera acestei deplasări. Să ajungi la Dormtund şi să nu te plimbi decât cu metroul şi tramvaiul este păcat.

Stadionul nu este departe de centrul oraşului. O plimbare de 30 de minute rezolvă drumul, iar Hohestrasse (adică strada Hohe) te duce fix la el. Trebuie doar să ai răbdare şi plăcere. Sigur, în caz că eşti grăbit, poţi lua metroul câteva staţii (din centru, U45 sau U46), contra sumei de 2.10 euro (dar asta nu în ziua meciului, pentru că atunci poţi merge gratuit cu toate mijloacele transportului în comun pe baza biletului de intrare la meci).

Express-ul care leagă aeroportul de gara centrală din Dortmund costă 8  euro/ruta. Dacă mergi în grup, poţi apela cu încredere la un taxi, care nu îţi va lua mai mult de 25 de euro pe cursă.

Dacă eşti fan BVB şi ajungi la Dortmund, nu ai voie să ratezi următoarele:

– Turul stadionului + Borusseumbiletele de intrare pentru turul stadionului pot fi cumpărate şi online; turul durează aproximativ 45 de minute şi este extrem de interesant; există şi tur în limba engleză, dar acesta se face mai rar; biletul pentru vizitarea stadionului permite accesul şi în Borusseum, muzeul Borussiei Dortmund unde poţi face cunoştinţă cu istoria de peste 100 de ani a clubului;
– Rote Erdelegendarul stadion al Borussiei de până în anul 1974, când s-a construit imediat lângă el actualul Westfalenstadion, are un aer aparte; a fost martorul atâtor dueluri memorabile cu Schalke şi nu numai ale primei generaţii de aur a clubului, încât nu mai ai nevoie de alt motiv pentru a-i trece pragul şi pentru a zăbovi preţ de câteva minute în peluza lui;
– Strobelschiar dacă nu are o tradiţie foarte bogată, pub-ul Strobels reprezintă locul de încălzire al fanilor înainte de meci; situtat fix între Rote Erde şi Westfalenstadion, Strobels oferă o atmosferă fantastică la meciurile Borussiei; berea este multă şi foarte bună;
– Fanshopulclădire nouă şi absolut impresionantă, situată fix în vecinătatea stadionului;  se întinde pe două etaje şi găzduieşte tot ce îţi poate trece prin cap sau nu că ar putea fi personalizat în culorile Borussiei;
– Borsigplatzun fan adevărat nu are voie să rateze locul unde Borussia a fost înfiinţată în iarna anului 1909; în „piaţa cu copaci ciudaţi”, după cum a fost denumită pe site-ul nostru, se găseşte kilometrul 0; aici se strâng suporterii să sărbătorească marile succese alături de jucători;

Una peste alta, o deplasare la Dortmund nu este foarte ieftină, dar nici nu putem spune că este inabordabilă. Depinde cu câţi bani ajungi la tine, că de cheltuit, îi vei cheltui cumva, asta este limpede. Este plin de magazine, de mall-uri şi de ispite care mai de care. Fanshopul este scump, însă. Poţi sparge lejer suta de euro în el fără să-ţi dai seama. În orice caz, dacă trebuie să reţii ceva din acest ghid este că nicăieri nu vei mai întâlni atmosfera de pe Westfalenstadion. Întâlnirea cu celebra Sudtribune este unică şi fascinantă de la prima şi până la ultima secundă. Fiecare cent cheltuit merită şi, odată ajuns înapoi acasă, îţi vei dori cu disperare să te întorci.

Contact

@bvb09ro

Contact

București

Deva

Timișoara

Cluj

Social Media